Trening siłowy

Na pewno spotkałaś się już ze stwierdzeniem, że jeśli trening siłowy ma być efektywny, należy regularnie (im częściej, tym lepiej) dokładać sobie na nim ciężaru. Nie da się ukryć, że częściowo jest to prawda. Nie bój się jednak i nie martw na zapas, bo tylko częściowo, gdyż w rzeczywistości można zrobić tak, aby ćwiczenia dla kobiet z treningu na trening były coraz częściej i coraz bardziej wymagające, a jednocześnie nie zmuszały do podnoszenia większych ciężarów. Postępy są ważne, jednak można do nich dochodzić na wiele sposobów.

Nie zawsze masz zresztą dostęp do olbrzymiej ilości specjalistycznych sprzętów. Najprawdopodobniej, jeżeli nie mieszkasz z zapalonym miłośnikiem sportów sylwetkowych, dysponujesz ograniczoną ilością obciążeń, o ile oczywiście w ogóle je posiadasz i nie musisz używać butelek wypełnionych wodą czy innymi płynami. Wyjścia z tej sytuacji masz dwa. Możesz albo zapisać się na siłownię, by w końcu rozpocząć pracę z prawdziwym obciążeniem, albo zainwestować w pewien podstawowy domowy sprzęt. Pamiętaj, że w wielu miastach istnieje już coś takiego jak siłownia dla kobiet, więc jeśli do tej pory nie odwiedzałaś tego miejsca ze względu na swoje przekonanie o jego "męskim" charakterze, możesz śmiało poszukać dla siebie klubu, do którego wstęp mają jedynie panie. Poczujesz się w nim dużo swobodniej niżeli na normalnej siłowni, zwłaszcza jeśli wybierzesz się do niego z dobrą przyjaciółką albo po prostu z koleżanką z pracy. Nie masz na to ochoty? W takim razie trenuj w domu! Butelki z wodą zastąp jednak przynajmniej jednym kompletem hantli. Nie musi to być nic szczególnie ciężkiego. Hantle o wadze trzech kilogramów będą idealne dla osoby początkującej.

Czy alkohol źle wpływa na efekty treningów siłowych?

Trening w domu

Trenując w domu, zawsze pamiętaj jednak o tym, by w taki sposób wykonywać ćwiczenia dla kobiet, aby były one dla ciebie ciężkie i zmuszały cię do jakiegoś wysiłku. Jeżeli jest łatwo, to znaczy, że pora coś zmienić. Trening ma być wyzwaniem.