Osoby początkujące zawsze mają sporo energii i chęci, aby w jak najkrótszym czasie uzyskać efekty na siłowni. Jednak nie zawsze częste treningi przekładają się na efekty na siłowni. W wielu przypadkach codzienny trening na siłowni będzie ogromnym błędem dla początkujących osób. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że budowanie mięśni to złożony proces, na który wpływa wiele czynników.

Treningi osoby początkującej

Nowe osoby na siłowni często zaczynają bez jakiejkolwiek wiedzy. Wydaje im się, że im więcej czasu spędzą na siłowni, tym będą mieli większe efekty. Jednak tak to nie działa. Efekty na siłowni zależne są od przemyślanego treningu i zbilansowanej diety. Im więcej nie znaczy lepiej.
Mięśnie u człowieka rosną wtedy, gdy będą miały odpowiedni bodziec do wzrostu. Tym bodźcem jest oczywiście przemyślany trening, jednak musi on być dopasowany do stażu zawodnika. Na początku wystarczy trenować 3 razy w tygodniu po jednym ćwiczeniu na partię mięśniową. Mięśnie u początkujących i tak będą zszokowane i przy odpowiedniej diecie na pewno będą efekty.

Regeneracja mięśni

Siłownia to idealnie miejsce do budowania mięśni, jednak w tym wszystkim ważna jest również regeneracja mięśniowa. Zbyt duża objętość treningowa, a więc ilość serii, powtórzeń oraz ilość treningów w tygodniu może spowodować przetrenowanie. Mięśnie rosną wtedy, kiedy nie ćwiczymy. Na treningu uszkadzamy jedynie włókna mięśniowe, które są z kolei odbudowywane podczas snu. W tym celu należy dostarczyć odpowiednią ilość białka oraz kalorii. Kalorie będą potrzebne do tego, aby organizm mógł wykorzystywać białko do regeneracji oraz budowania mięśni. Jeśli zapewnimy plus kaloryczny dla organizmu wraz z białkiem, to szybkie efekty na siłowni będą możliwe.

Jak zadbać o sylwetkę w warunkach domowych?

Bodziec treningów siłowych

Budowanie mięśni możliwe jest wtedy, gdy dostaną one bodziec do wzrostu. Bodźcem jest odpowiednio skonstruowany trening. Musi on być na tyle dopasowany, aby nie był zbyt łatwy, ani zbyt ciężki. Ważny jest więc tutaj znalezienie odpowiedniego balansu co do stażu na siłowni, aby trening na siłowni był efektywny. W tym celu warto podjąć współpracę z trenerem personalnym, który dzięki swojemu doświadczeniu będzie wiedział jaka ilość treningów w tygodniu będzie odpowiednia. Dobierze on również ilość serii oraz powtórzeń na jednej jednostce treningowej.

Jak często trenować na siłowni?

Osoby początkujące powinny trenować 3 razy w tygodniu. Oczywiście można trenować nawet i 5 razy, jednak wtedy plan treningowy musi zostać odpowiednio ułożony. Nie można na każdym treningu wykonywać 10 serii na klatkę piersiową, ponieważ prędzej czy później organizm się przetrenuje i efekty na siłowni będą mizerne.

Siłownia to najlepszy sposób na zbudowanie masy mięśniowej. Ma ona także wiele innych zalet. Należy jednak pamiętać, że codzienne treningi na siłowni dla początkujących są złym pomysłem. Na tak dużą częstotliwość treningową mogą pozwolić sobie profesjonaliści bądź osoby ze znacznie większym stażem niż kilkanaście miesięcy.

1 Comment

Leave a reply