Siłownia u wielu osób bardzo często pojawia się już w latach szkolnych. Z tego powodu spora cześć osób oprócz wykonywania treningów w tygodniu, spożywa do tego alkohol okazjonalnie, np. w weekend. Są również osoby, które lubią trenować, ale lubią również pić. Jednak jak przekłada się to na efekty treningów na siłowni? Czy takie zachowanie ma jakiś wpływ na osiągane rezultaty?

Regularny trening

Osoby, które wykonują co najmniej 2 jednostki treningowe w tygodniu mogą już śmiało mówić, że trenują regularnie. Najczęściej wykonują te treningi z jakichś określonych powodów. Może to być chęć poprawy sylwetki bądź chęć nabrania równowagi życiowej. Jednak zdecydowana większa część osób wykonuje treningi siłowe co najmniej 3 razy w tygodniu w takim przypadku możemy oczekiwać już dobrych rezultatów. Szczególnie, jeśli mamy dobrze rozpisany plan treningowy.

Alkohol dla osób trenujących

Niestety, ale znaczna część osób nie potrafi na stałe zrezygnować z alkoholu. Są osoby, które starają się go ograniczyć do jednego bądź dwóch piw w tygodniu, jednak są również osoby, które co weekend udają się na mocno zakrapianą imprezę. Nie na co ukrywać, że cotygodniowa libacja alkoholowa na pewno nie wpływa pozytywnie na organizm. Jaki jest więc złoty środek, jeśli zarówno trening, jak i alkohol są dla nas ważne?

Czy trening siłowy musi być ciężki, aby był efektywny?

Zachowaj rozsądek podczas picia alkoholu

Tak naprawdę klucz do sukcesu tkwi w zachowaniu zdrowego rozsądku. O ile jedno piwko w tygodniu i dwa-trzy piwka w tygodniu jeszcze nigdy nie zrobiły nikomu nic złego, o tyle większa ilość alkoholu w skali tygodnia może negatywnie wpłynąć na rezultaty na siłowni. Szczególnie, jeśli co weekend zaliczymy grubą imprezę, po której będzie dokuczał nam kac. W takim przypadku z pewnością należy liczyć się z tym, że trening siłowy nie będzie tak skuteczny, jak mógłby być.